Icon / Unknown / shopping-cartCreated with Sketch.
0
Icon / Unknown / shopping-cartCreated with Sketch.

Höga krav i CSR-frågor

Företaget Tailor Store startade 2004 och fokuserar på skräddarsydda kläder för främst män. Genom ledande e-handelslösningar och ett prisvärt erbjudande förser de sin målgrupp med högkvalitativa kundanpassade kläder och accessoarer via sin webshop som finns i flera länder. Tyger köps in direkt från tillverkarna och kläderna sys i eget skrädderi med 500 anställda på Sri Lanka.

tailor-store-logo.jpg

Tailor Store är starkt engagerat i CSR-frågor och är bl.a. 100% koldioxidneutrala. Alla företagets leverantörer måste acceptera Tailor Stores Code of Conduct för att uppfylla kraven på sociala och miljömässiga mål.

Kundens utmaning

Tailor Store sökte en leverantör av emballage som var miljöcertifierad och som kunde leverera miljövänligt och återvinningsbart material. Dessutom fanns det krav på korta ledtider och hantering av både små och store kvantiteter.

Boxons lösning

I de första förslagen som togs fram från Boxon låg fokus på konstruktion, material och kostnadseffektiva lösningar, men också på aspekter kring hur man på bästa sätt kan profilera emballaget för att bygga varumärke.

quote_37x26.png Produktspecialisterna på Boxon var otroligt engagerade och kunniga. Inte bara hade de god produktteknisk kunskap utan de kunde också bidra med bra input gällande varumärkesbyggande och kommunikation, säger Jan Höjman, Chief Executive Office Tailor Store.

Boxon tog fram tre olika storlekar på e-handelspåsar till Tailor Store's skjortor samt en universallåda för både kavaj och byxa. E-handelspåsarna är baserade på återvunnen råvara. Lådans konstruktion och utformning (som syftar till att kavajen och/eller byxan inte ska skrynklas vid transport) är planerad och utskuren av Boxons egna konstruktionsavdelning.

Samtliga lådor och påsar är profilerade med Tailor Stor's varumärke.

Att profilera vårt emballage är en viktig del i vår marknadskommunikation som skapar lojalitet ute hos kunden, både konsument och företagskunder. Boxons expertkunnande i kommunikationen har varit och är mycket värdefullt för oss, avslutar Jan Höjman.

Komplett guide för postemballage

I vår kompletta guide för postemballage listas samtliga mått för de olika formaten och vi ger tips på vad man ska tänka på, samt exempel på vilket format som passar för olika typer av produkter.

Ladda ner guiden här

guide-postemballage_liten.jpg  

Relaterat innehåll

Profilerat emballage

Förpackningen och den totala köpupplevelsen blir en viktig del i kommunikationen.

Hållbarhet

Vår affärsidé och våra strategier skall stödja ett gott miljöarbete och ett socialt ansvarstagande.

Koncept för e-handeln

Postemballage speciellt utvecklade för att skickas via posten och anpassade för snabb packning.

Kontakta oss

Kontakta oss gärna om du har en fråga eller vill veta mer om vårt erbjudande. Vi ser till att rätt person tar kontakt med dig. 

*=obligatoriska fält

Önskar du ta emot nyhetsbrev från Boxon?*